Au pair in Australië

OP DE HELFT!

Ohjee ohjee, ik wilde mijn nieuwe verhaal eigenlijk gelijk na de kerstvakantie schrijven. Maar helaas is dat 3 weken later geworden.

Embarassed

Ik weet dat het heel laat is, maar voor diegene tegen wie ik het nog niet heb gezegd HAPPY NEWYEARRRRR & de beste wensen voor 2015 natuurlijk!!

Als ik terugdenk aan de kerstvakantie heb ik het idee alsof het alweer heel lang geleden is, maar dat valt reuze mee!
Toen mijn hostfamily wegging was het eigenlijk best raar om gedag te zeggen en vervolgens alleen te zijn in een huis dat niet van jou is, om het zo maar te zeggen. Aan de andere kant vond ik het super fijn om gewoon even te doen wat ik wilde en me niet druk te maken over wat Sonja en Martin ervan zouden vinden.
Het eerste weekend van mijn kerstvakantie hebben Annelot en ik nog even flink kerstinkopen gedaan, zo hebben we kadootjes voor elkaar gekocht maar moest er ook gezocht worden naar een fantastisch jurkje voor oud&nieuw.
We besloten dat Annelot op de dag van Kerstavond naar mij zou komen, zodat we boodschappen konden doen voor de kerstdagen om hapjes te maken en vervolgens uit te gaan. Echter, viel dat een beetje in het water omdat het inpakken van de koffer van Annelot wat problemen met zich mee bracht en ik als redder in nood af moest reizen naar Annelot om haar te helpen met het dichtmaken van haar koffer. Dit zorgde uiteindelijk voor een pizza bestelling bij domino’s op kerstavond, inclusief kerstmuziek! Toen we later op de avond aankwamen in de stad om eens even flink kerstavond te gaan vieren, stonden we voor een verrassing. Bijna niks was open!! Gelukkig kwamen we uiteindelijk terecht in een leuke bar en hebben we ons goed vermaakt!
Eerste kerstdag zijn we begonnen met een ontbijtje buiten in de zon om vervolgens de kado’s uit te pakken! Wat zijn wij verwend zeg door Father Christmas. ’s Middags kwam Eline (een andere Nederlandse chick) ons vergezellen. Ons plan om chique uit eten te gaan werd echter crue verstoord doordat bijna geen enkel restaurant open was. We zijn uiteindelijk uit eten geweest bij een Chinees restaurant, wat aan de buitenkant leek op een friettent maar van binnen prachtige kroonluchters had!
Op tweede kerstdag (dat hier Boxingday wordt genoemd) hebben we vooral veel tijd besteed aan het inpakken van onze koffer. Vervolgens hebben we ovenfriet gemaakt, INCLUSIEF mayo&appelmoes (gekregen van Sonja aangezien ik vertelde dat ze dat in Nederland heel veel hebben en Annelot dat mist bij haar groenten). Daarna zijn we naar de nieuwe versie van Annie geweest, Eline en Annelot waren volledig in hun nopjes, ik was allang blij dat ik 1 nummer herkende (tomorrow tomorrow i love you tomorrow).
De paar dagen alleen in combinatie met de kerstdagen zonder familie, vriend en vriendinnen zorgde toch wel voor wat heimwee.. Gelukkig had ik tijdens deze dagen en de komende dagen genoeg te doen, om niet helemaal bij de pakken neer te gaan zitten. Maar ik vond het zeker wel even lastig.. Het was zelfs ‘zo erg’ dat toen ik een foto van de sneeuw in Nederland kreeg ik dacht ‘ik wil ooookk’.

Maarrr de volgende dag was het dan zo ver, Annelot en ik gingen met een zwaar beladen koffer op weg voor onze trip! Toen we bij het ophaalpunt twee Chinese meisjes zagen met een rok en hakjes aan, voelde wij onszelf gelukkig iets meer als stoere backpackers

Tongue Out
. En gelukkig werd er niks gezegd toen onze koffers in de aanhangwagen (achter het kleine busje) werden getild. Het eerste deel van de dag werd vooral besteed aan het reizen naar de Grampians, dit is een erg groot natuurgebied (park) met onder andere bergen. Onze eerste stop in dit natuurgebied waren de Mckenzie Falls, hiervoor moesten we wel een nogal steile afdaling maken maar dat bleek de waterval meer dan waard! Daarna zijn we naar the Balcony gegaan, wat eigenlijk een uitzichtpunt is over de Grampians. Toen zijn we naar het hostel gegaan, wat mij een beetje een centerparcs gevoel gaf doordat het kleine huisjes waren. Onze groep bestond uit 19 man en we hadden twee kamers. Het hostel lag een beetje in de bossen, wat ’s avonds ook een grote spin in de andere kamer opleverde (ECHT groot). Hierdoor was het voor mij wel even slikken om echt te gaan slapen haha.
De volgende dag zijn we eerst naar the Pinnacle geweest (wat ‘the best of’ betekent), wat zich ook in de Grampians bevindt. Dit is ook een uitzichtpunt. Hiervoor moesten we echter wel 2 km over rotsen klimmen (en dus ook weer 2 km terug), wat ik eigenlijk best wel eng vond en er zeker op bepaalde momenten stuntelig heeft uitgezien.
Daarna zijn we doorgereden naar Tower Hill, wat een oude vulkaan was maar nu een meer is geworden met daar omheen hele rijke vulkaangrond. Deze vulkaangrond heeft ervoor gezorgd dat daar veel eucalyptusbomen gegroeid zijn, wat heel veel koala’s heeft aangetrokken. ENNNN wij hebben een koala in het wild gespot!! Wat echt enorm schattig was. Daarna gingen we op weg naar de Great Ocean Road. Toen we daar onze eerste stop hadden zorgde dat echt voor een ‘wauw moment’ (om het zo maar even te zeggen). De zon scheen, de zee was echt enorm blauw en dan de lichtbruine kleur van de rotsformaties. Het was echt heel mooi! Daarna hebben we nog verschillende stops gehad, met elke keer andere rotsformaties en achterliggende verhalen. ’s Avonds aten we pizza bij zonsondergang terwijl we keken naar de Twelve Apostels!!
Laughing

De laatste dag was het helaas wat minder mooi weer dan de eerste twee dagen. Onze dag begon opnieuw bij de Twelve Apostels, helaas begon het op dat moment te regenen. De rest van de dag hebben we echt op de Great Ocean Road gereden, op de weg parallel aan het strand. Dit was echt super gaaf. Als lunch hielden we een ‘barbie’ op het strand. We stopten bij een aantal mooie fotoplekken, onder andere bij het officiële begin van de GOR (aan de kant van Melbourne). ’s Avonds rond 8 uur werden we afgezet bij ons hostel in Melbourne. Ik was echt enorm blij toen ik zag hoe het hostel, onze kamer en de badkamer eruit zagen! Nieuw en schoon!

Om mijn verhaal niet al te uitgebreid te maken zal ik niet super erg in detail treden over wat Annelot en ik gedaan hebben tijdens de 5 dagen in Melbourne. We hebben onder andere een ‘free city tour’ gedaan van 3 uur lang (waarbij je aan het einde van de tour zelf mag bepalen hoeveel dollar je de gids wilt geven), we hebben gewinkeld (bij de enige en mega grote H&M in Australië, waar ’s middags zelfs een wachtrij voor stond), we zijn naar St. Kilda geweest (het strand in Melbourne, toen het 38 graden was), we zijn naar Grease geweest ennnn we hebben er natuurlijk oud&nieuw gevierd. We hadden van te voren (na lang twijfelen) kaartjes gekocht voor een feest in de haven van Melbourne, van waaruit het vuurwerk ook goed te zien zou zijn. Ik vond het echt apart om mee te maken, omdat toen het 12 uur was het eerst niet echt voelde alsof het Nieuwjaar was.. Het vuurwerk duurde uiteindelijk maar 10 minuten, het was mooi maar niet zooooo spectaculair als we verwacht hadden. Uiteindelijk was het feest echt leuk en heb ik me goed vermaakt samen met Annelot!
Helaas kreeg ik aan het einde van de trip minder goed nieuws te horen, mijn oma is na een lange strijd tegen kanker overleden.. Dit was best even schrikken en vooral de eerste paar dagen waren erg moeilijk zonder mensen waar je enorm close mee bent om me heen.. Gelukkig is er skype en whatsapp, maar dat is bij lange na niet hetzelfde..

De eerste week na de vakantie was zeker weer even wennen om weer ‘thuis’ te zijn. Gelukkig waren Sonja en Martin echt super lief voor mij en vroegen ze vaak hoe het met me ging en of ik het thuisfront nog had gesproken. En natuurlijk had ik ook mijn lieve Dutchie Annelot

Kiss
.

Inmiddels zijn we weer een aantal weken verder en ben ik weer gewend aan het ritme en de kinderen. Juliette vond het erg leuk om mij te zien en Alexander was in de twee weken vakantie eigenlijk best veel veranderd. Hij praat echt veel meer, zegt zowat alles na en is ook veel actiever geworden. Zo zegt hij bijvoorbeeld heel de dag ‘tuddle’, wat cuddle betekent en inhoudt dat hij wil dat je hem oppakt. Ook zegt hij ‘come’ en pakt hij je bij je vinger om vervolgens iets heel interessants te laten zien.
Twee weken geleden had ik met Juliette een ‘movienight’ gehouden, wat voor haar erg speciaal was omdat zij maar erg weinig tv kijkt (ze mag alleen tv kijken als een soort beloning wanneer ze zich goed gedragen heeft of de hele nacht door heeft geslapen). We gingen de kleine zeemeermin kijken inclusief popcorn en chips. De hele week voorafgaand aan ‘het evenement’ heeft ze gezegd ‘Tess I’m soooooo excited’. Heel schattig!
Ook spelen J en A de laatste tijd vaak ‘puppydogs’. Dit komt wellicht doordat ik een aantal keer foto’s heb laten zien van de puppy genaamd Arya van mijn vriend. Juliette is dan vaak Arya en Alexander is dan Bonbon. Heel toevallig!

Tongue Out

Afgelopen weekend was het ‘Australia Day’ weekend en maandag was het echt ‘Australia day’. Annelot en ik hadden van te voren gelezen dat je het kon vergelijken met Koningsdag. Echter, bleek het toch wel een beetje anders te zijn haha. ’s Ochtends gaan veel mensen barbequen of hebben zij een uitgebreid ontbijt/brunch, waarna er naar de Triple J (100 hits van het afgelopen jaar) wordt geluisterd en naar cricket wordt gekeken. Wij zijn met een groepje au pairs naar Glenelg geweest (het strand) en hebben daar een beetje relaxed gezeten. En hadden we voor de fun een fietsding gehuurd, het lijkt op een karretje maar je moest fietsen zeg maar (zie foto's voor het beeld). ’s Avonds was er eerst een parade, vervolgens werd het volkslied gezongen, was er een gunsalute, dans/gezang van Aboriginals en vervolgens een concert met als afsluiter vuurwerk. Dit vond plaats in een park en het was echt super druk! Zeker leuk om mee te maken.

Ik ben inmiddels al op de helft van mijn au pair avontuur!

ENNNNNNN sinds vorige week weet ik zeker dat ik iets heb om de komende drie maanden naar uit te kijken, wantttttt MIJN MOEDER KOMT NAAR AUSTRALIË!!

Laughing
Laughing
Laughing
Hoe en wat moeten we nog uitzoeken, maar daar hebben we nog 3 maanden voor dus dat gaat zeker goedkomen!

Ik heb eindelijk ook een paar nieuwe foto's toegevoegd, niet super uitgebreid haha. Voor meer foto's zal je toch echt op facebook moeten kijken. Natuurlijk weer bedankt voor de reacties en bedankt voor het lezen van mijn blog!!!

HEEEE HOUDOE WAR

Reacties

Reacties

Anita en Bram

Lieve Tess ,
Laat ik nu eens de eerste zijn die een reactie op je super leuke verhaal geeft !!
Jonge , jonge wat maak je veel mee , zou er best even bij willen zijn . Ook is het leuk om te lezen dat de kinderen je ook aardig leren kennen . Net als al je vriendinnen die je hebt ontmoet . Wat vliegt de tijd he !
Het verhaal wat je voor Oma geschreven had heeft je moeder heel mooi opgelezen . Het was heel goed om dit te horen .
Verder hebben we hier momenteel een witte winterse wereld . Heel wat anders dan die heerlijke temperaturen bij jou . En .....wat geweldig dat je mams straks komt .
Heerlijk om naar toe te leven .
Heeel veeeel liefs van ons XXXX Anita en Bram

Chayenna

TESSSSS

Super verhalen en het klinkt als een mooie speciale tijd! Genieten! !!! Ik ben blij dat er staat 3 maanden. Dat betekent dat we ongeveer op de helft zitten jeeeeeeeeej. We neem you back hihi

Kuss liefs chay

Chayenna

Need

Inez

Hoi Tess, leuk om weer van je belevenissen te lezen.
Je hebt inmiddels al heel wat gezien en meegemaakt.
Kan me voorstellen dat het even moeilijk was na het nieuws van oma.
kei leuk dat je met mama nog gaat reizen.
nog 3 leuke maanden in het verschiet, geniet ervan!
Veel liefs van ons.

Opa Kuiper

Lieve Tess ,
Net je mooie verhaal gelezen ! Jammer dat Oma het niet meer kan lezen ( in gedachtte is Oma bij je , net als bij ons ).Fijn te horen dat je moeder ook komt , dan kan je haar mooi wat laten zien !!

Tot horens, liefs xxx Opa uit Bakkum

Karin

Hoi Tess. Leuk om je avonturen terug te lezen hoor! En jeetje al meer dan 3 maanden van huis, echt keistoer hoor!!!
Hele goede tijd daar en geniet van de heerlijke zon, want jij bent ms jaloers op onze sneeuw maar ik zou wel even van de Australische zon willen genieten.
Veel liefs, je tante hahahaha Karin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active